onsdag 12 november 2008

Nybörjare på stickning

För ett tag sen så började jag gå på syjunta och de första måndagarna så sydde jag för jag kunde varken sticka eller virka. En gång släpade jag till och med dit min symaskin. Sen kände jag suget att lära mig sticka och en av tjejerna, Tyra, lärde mig lite. Hon lånade mig stickor och la upp de första maskorna och sen fortsatte jag på det som ska bli en halsduk till lille V. Jag tycker rött och turkos är så fint ihop så jag köpte ett garn i just de färgerna. Halsduken är nu snart halvfärdig och eftersom jag är total nybörjare så siktar jag på att vara klar till nästa vinter...eller kanske januari 2009 om jag är riktigt snabb.

2 kommentarer:

kaos i ett vitt hus sa...

åh, vad smickrande kommentar du la i min blogg.. ;) tackar! synd bara att man inte känner likadant själv alltid.. apråpå stickning så har jag beslutat mig för att börja virka! har inte en aning om hur man gör.. :) tycker ijallafall att du är jätteduktig!
kram, ninna.

Anonym sa...

Jag gillar när du sitter i soffran och stickar.. Stor mysfaktor. Blir ännu mer mysigare när V blir varm i vinter med halsduk stickad med kärlek!