söndag 4 januari 2009

Nytt år - nya pyssel

Ja, gissa hur 2009 började i vår familj. Först fick min käre sambo maginfluensa på nyårsafton och 24 timmar senare var det min tur. Usch usch usch vad det är jobbigt att vara sjuk. Nu känner jag mig dock frisk igen och som alltid när jag varit sjuk så minns jag hur lyckligt det är att man oftast är frisk. Dessutom klarade sig vår lille son från att bli sjuk och bara DET är ju nåt att vara lycklig över.

Energin är ännu ej på topp men jag planerar för nya pyssel och projekt. Har en liten lapp köpt på Stoff och Stil som bara väntar på att få sitta fast vid nåt fint. Kanske blir det sängkläder i grått/svart/vitt till vårt sovrum. Eller kanske haklappar till V gjorda av mina gamla urväxta bomullströjor. Möjligen blir det några sidor till i Vs babyalbum. Eller en plantering av fröer inför våren, eller ALLT av det där.

Ska bara vila upp mig lite till och sen dyker jag tillbaka ner i pysselträsket.

1 kommentar:

Beas sa...

Stackare...maginfluensa...men som sagt...tur att lilleman klarade sig. Min son var sju månader när vi åkte dit så här i januari och han var så dålig i magen i flera, flera veckor efteråt...helt utslagen tarmflora liksom. Jobbigt och frustrerande.

Hoppas att du snart känner inspiration. Min har INTE återkommit alls. Börjar fundera på om den försvunnit helt! ;-)

Hur går det med stickningen? Jag förstår att du också är lite nybörjare. Spännande! Jag ska nog också börja med en halsduk tror jag.

Ha en bra fredag!

Kram Bea