lördag 24 oktober 2009

Köksbelysning

Hemma hos oss är det en ständigt pågående process att belysa och att köpa lampor. Det vimlar av snygga lampor om man bara letar riktigt noga. För några år sedan så köpte jag de billigaste armaturerna jag snubblade över och tyckte att huvudsaken var att det inte var mörkt. Numera är jag ganska kräsen och väljer tillsammans med min käre M ut varje lampa med omsorg. På vissa ställen i vår lägenhet är det fortfarande lite mörkt och så får det vara tills den rätta armaturen får följa med hem.

Som jag tidigare nämnt så är vita lampor mest omtyckta här hemma och på bilden ovan ser ni ytterligare två som fått en plats hos oss. Dessa vita kniplampor lyser upp köksbordet med 15w halogenspotlights. När jag köpte dem ingick 35w lampor i priset men jag tyckte det blev för ljust så jag bytte. Jag skulle kunna skriva många ord till om ljus och lampor men det får bli en annan dag.

1 kommentar:

Magnus sa...

Världsbäst belysning. Jag minns knappt hur köket såg ut innan. Fina saker man tar för givet :)