fredag 19 september 2008

Glasdörrar med insynsskydd


Ibland glömmer jag hur fantastiskt vacker vår lägenhet är. Vi har bott här i ungefär 1 ½ år och är inte helt färdiginredda och möblerade än. Jag vill att ett hem ska växa fram.

När jag gick runt här hemma med kameran igår för att fotografera sånt som jag format om så fastnade jag framför våra sovrumsdörrar. Dubbeldörrarna är solida och har tolv glasrutor vardera från omkring år 1930 . Det är så vackert med reflektioner i gammalt glas, om jag jämför med glaset i våra fönster så är det inte alls samma sak. Reflektionerna i dörrarnas glasrutor blir omformade, lite darriga och skiljer sig från reflektionen i rutan bredvid.

Oavsett skönhet så kände jag att insynen i vårt sovrum var lite för tydlig så med hjälp av två bordstabletter i plast från Lagerhaus, en sax och Fastik gummilim så skapade jag ett litet insynsskydd i de rutor som sitter i ögonhöjd.

1 kommentar:

Anonym sa...

God morgon :)

Mysig blogg du har och otroligt vackra dörrar in till sovrummet, bra idé med bordstabletterna som insynsskydd :)
Själv bor jag också i lägenhet, en hyrestrea på 3 rok. Jag och sambon flyttade hit i mitten av januari och vi är långt långt ifrån klara ännu men det tar tid och måste få ta tid och skapa ett hem :)

Önskar dig en mysig lördag.
Kram!