lördag 20 september 2008

Syjunta - att vara tant på finaste vis

De senaste två måndagarna har jag fått vara med på syjunta med ett roligt gäng tjejer. Det fikas och stickas och pratas och virkas och sys och skvallras lite. Jag är egentligen inte alls duktig på att sy och KAN inte ens sticka eller virka men jag tror att jag ska få lära mig av nån av de andra som kan. Så...en vacker dag dyker det kanske upp bilder på egna garn-alster! Nästnästa vecka blir det träff hemma hos mig och eftersom fikat är (som jag förstått det) minst lika viktigt som syeriet och pratet så ska jag baka vaniljdrömmar - min signaturkaka.

2 kommentarer:

kaos i ett vitt hus sa...

tack för din kommentar!
skulle gärna bjuda på en bulle! vi börjag få fullt i frysen men medriktigt fint resultat på händerna! ;-) vilka fantastiska dörrar ni har i lägenheten! har drömt om fina dörrar och vem vet, en dag har vi tänkt att bygga ut och då kanske man hittar nåt liknande..?
kram, ninna.

Mamma Anka sa...

Åh, syjunta som är så kul! Jag var med i en sådan för ca 7 år sedan, tyvärr löstes den upp pga sjukdom etc.
Väntar på bilder!!