torsdag 20 november 2008

Träspegel i vitt

Som så många andra gillar jag vitt. Jag gillar även saker som är eller ser lite gamla ut. En av mina favoritaffärer är dock Ikea och där kommer ungefär halva vårt möblemang ifrån, resten kommer antingen från Ilva, second hand eller nån annanstans. Iallafall, som sagt så gillar jag vitt och därför var jag bara tvungen att måla om den här spegeln från Indiska. Jag fick den i present för många år sedan och jag tycker att träarbetet är så fint, man kan dessutom sätta ett ljus framför spegeln. Ursprungligen var den mörkt brun och målningsarbetet var minsann inte lätt.

Nu hänger den på väggen i vårt sovrum och sprider ljus. Till jul tänkte jag byta ut trähjärtana mot antingen julgranskulor eller fina band. Vi får se när det börjar närma sig.

2 kommentarer:

kaos i ett vitt hus sa...

annars kan ju hjärtanen hänga kvar..? jättefint och juligt :)
kram.

Anonym sa...

Ja, en så fin spegel. När vi inte hade så mycket möblemang i sovrummet var den en detalj som ändå gjorde det mysigt.