måndag 3 augusti 2009

Djungelklocka

Nu när det är sommar så är jag liksom de flesta andra bloggare lite mindre aktiv både med pyssel och fix, och med internetanvändande. Därför tänkte jag istället bjuda på ett "gammalt" pyssel som jag gjorde för flera månader sen men glömt bort att blogga om.

Den här klockan var från början en väldigt enkel obehandlad furuklocka med svarta sirliga siffror. Jag köpte den på Ikea för längesedan och hängde på köksväggen i min första lägenhet. När jag sedan insåg att obehandlad furu inte är särskilt vackert så hamnade den i en låda. Flera år senare så hittade jag klockan och plockade fram den för omformning. Urverket och visarna var lika bra som när de var nya så klockan fick en helkväll med mig och lådan med Panduro hobbylack-färger. Siffrorna målade jag dit allra sist med hjälp av en sifferschablon och märkpenna. Nu hänger djungelklockan i Vs djungelinspirerade gröna rum.

Inga kommentarer: