tisdag 11 augusti 2009

Piffa till handduk

När jag var gravid med lille V så fick jag en massa olika idéer på pyssel och fix. Att göra om handdukar var en av dessa. Vi köpte en hög 3 kronorshanddukar på Ikea för att ha som kräkhanddukar och jag satte lite personlig prägel på var och en. Nu när vi väntar barn nummer två så kör jag en pysselrepris och här är den första tillpiffade handduken för den här gången.



Detta är ett väldigt enkelt pyssel om man har symaskin. Jag klippte ut ett hjärta ur ett vanligt bomullstyg. Se till att både handduk och applikation är tvättat sedan innan så slipper man risken att de krymper olika mycket när man väl sytt färdigt. Hjärtat nålade jag fast där jag ville ha det och på tätaste zickzack syddes det helt enkelt fast. För att göra handduken ännu finare så klippte jag av Ikeas hank och sydde fast ett rosa sidenband istället.

Inga kommentarer: