onsdag 11 februari 2009

Zinkfjärilar

Före

För längesen köpte jag en påse med zinkfjärilar på Panduro Outlet. De är 6,5 cm mellan vingspetsarna och fint detaljerade. Jag är en sån som tycker om att ha lite blandat pyssel hemma så att jag har lite att välja mellan och att sätta händerna i när kreativiteten dyker upp på kort varsel. Jag har sidenband, strass, färger, tyger, pennor, färgade papper, stenar, lim, schabloner och en massa annat liggandes i lådor och korgar. När vårkänsorna smög fram häromdagen behövde jag ett nytt vårpyssel och hittade de små fjärilarna. Jag målade den gråa ytan med hobbylack i färgerna rosa, grönt och beige. På bilderna här ser kanske de omålade fjärilarna finare ut än de målade men jag lovar i verkligheten är det tvärtom. Jag tror att de ska få hänga i trådar i vårt sovrumsfönster eller så fäster jag dem på pinnar och sticker ner i en blomkruka.

Efter

3 kommentarer:

Anonym sa...

härligt med vårkänslor mitt i snöfallet! Det hade jag ockå häromdagen men blev snabbt tillrättavisad av malmövädret igen ;-) Fjärilarna blev hur fina som helst! Bra ide att ha dem i föntret eller blomkrukan! KRAM anna o co

Anonym sa...

Jag röstar på blomkruka!

kaos i ett vitt hus sa...

nu fick jag oxå vårkänslor!! :)
kram, ninna