torsdag 26 februari 2009

Förskönad lampa




För inte så längesen var vi en tur på Ikea och handlade lite smågrejer. Vi tittade på garderober men hittade ingen klockren men vi fick med oss diskborstar, plasttallrikar till V, en liten ormbunke och en vit lampskärm till lampan i hallen. Där fanns en vit lampskärm innan också men klåfingerpojken som härjar här hemma lyckades trycka till den så den fick kastas. När vi kom hem och skruvat fast den nya lampskärmen så tog jag fram kameran för att fotografera och visa här. Nu när jag tittar på fotona så kommer jag ihåg att det faktiskt inte är första gången lampan förskönats. Den är köpt på Myrorna för evigheter sen och då var lampfoten svart. Efter ett par år ville jag forma om lampan och limmade fast ljusblått papperssnöre i varv efter varv efter varv på lampfoten. Så nu visar jag både nya lampskärmen och gamla pysslet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den nya skärmen var slät, denna är faktiskt mycket finare. Tack V!

Forma om sa...

Du menar den gamla, min skatt! :)