torsdag 5 mars 2009

Pärlor




Mitt första hemmagjorda smycke har blivit klart (och då räknar jag inte in de fula örhängena i svart cernitlera som jag gjorde i mellanstadiet). Jag fick en påse full av pärlor i present av min käre sambo en gång när han varit iväg i Stockholm med jobbet. Jag har aldrig pysslat med pärlor innan och därför blev de liggande ganska länge innan jag kunde visualisera någonting. Sen en dag kom jag på att jag ville ha ett somrigt smycke som skulle passa till mina turkosa flipflops. Ur behovet föddes kreativiteten och jag satte mig och gjorde ett armband av pärlor. Spännen, lina och de små silvriga fästena kommer från Panduro.

1 kommentar:

kaos i ett vitt hus sa...

ÅHH, va fint!!
vilken talang du har!
jag fick ett armband själv häromdagen förresten *stolt* då jag hämtade lille E på dagis.. :D
kram!
/ninna