söndag 14 juni 2009

Sötnos - barngalge

Jag är så förtjust i de här söta, vita barngalgarna från Panduro att vi nu har fem stycken här hemma med olika text och motiv. Har tidigare visat tre av dem (kika här om du vill) och här är ännu en variant. Den femte är ytterligare en med sonens namn som hänger på en krok på garderoben i hans rum och är reserverad för lilla pyamasen.

Det går så fort att rita av bokstavsschablonen med blyerts och sedan med så stadig hand man bara kan, fylla i med pensel och färg. Jag vill komma på fler ställen att skriva men just nu får schablonen vila. Har någon tips kanske?

3 kommentarer:

Magnus sa...

Ja, detta är helt klart ett av de mest använda pyssel du gjort. Varje dag hänger vi kläder på de fina hängarna. Jag läser alltid vad som står och känner mig lite gladare än om jag hade hängt kläder på en galge utan fin text på - sådana nästan subliminala feel good budskap skulle man ha på fler ställen.

Kerstin sa...

Glad midsommar på er med!

KRAM! / Kerstin

Lina sa...

Verkligen söt galge! En sån borde jag skaffa mig till min plutt...
/Lina