tisdag 23 juni 2009

Bedbugs

I vanliga fall är småkryp inget man vill ha i sängen men de här söta insekterna är definitivt ett undantag. Sängkläder till barn är en av de saker som jag tycker är svåra att hitta i "vår" stil. Vi tycker väldigt mycket om grönt och vitt och helst ska det vara sött utan att vara fjantigt. Och figurer från tecknade filmer tycker jag kan få vänta tills barnen själv ber om det. Så...det blir till att sy själv mellan varven.

Både insektstyget med vit botten och gröna insekter med silverdetaljer och den enfärgat grå bomullsväven som underlakanet är sytt av kommer från Stoff och Stil.

4 kommentarer:

kaos i ett vitt hus sa...

hej!!
hur går det i värmen med mage och allt?? supersött lakanset! håller med om att vitt och grönt är fräscht alltså! :)
önskar er en undrebar sommar!
kram, ninna

Min lya och jag sa...

Halloj!! Men vilket gulligt bäddset...måste genast kika in på Stof&stil. Dom har ju så mycket fina tyger!!

Somriga hälsningar Linda

Magnus sa...

Ett jättefint bäddset du gjort, en av mina favoriter då det är massa grönt i det och även rummet är grönt.

Luslisa pysslar sa...

Hej hej

Jättefint bäddset, jag har oxå sytt en del sådana på sista tiden till den lilla som jag väntar, 1 v. över tiden i dag.... Jag gillar tyget var, det länge sedan du köpte det? Jag gillar Stoff & stil skarpt, tror minsann att jag snart får bege mig dit snart igen.

Mvh Luslisa