torsdag 11 juni 2009

Tyghjärta

Idag fick jag (äntligen) ett litet pysselryck. Har precis gått in i 32:a graviditetsveckan och med en liten 1½ åring här hemma så tar energin snabbt slut men idag så... Plockade fram symaskinen, lite tyg och VIPS hade jag fått ihop ett litet vadderat hjärta av tyg.


Nja, om jag ska vara ärlig så tog det en god stund att få rätt på sömmen och formen och att vända in och ut på hjärtat var faktiskt lite besvärligt. Tog hjälp av änden på en pensel för att få ut formerna. Vändhålet sydde jag ihop för hand efter att ha stoppat hjärtat med vadd. Sedan gjorde jag en enkel upphängning av rött garn. Hjärtat har nu fått en plats på dörrhandtaget in till vårt kök.

2 kommentarer:

Magnus sa...

Så himla fint! Ser ut som något man kunde ha köpt på designtorget för massa pengar! Men detta hjärtat har riktig kärlek i sig!

Handarbete/Pyssel sa...

Så enkla och så fina såna här hjärtan är!
Jag hade dille på att sy såna i vintras, olika färger och former ligger i en hög tillsammans nu =)