lördag 25 juli 2009

Äntligen färdig med mitt första stick-alster

Flera månader efter att jag påbörjade halsduken så har den äntligen blivit klar.


Som jag tidigare nämnt så är jag med i en syjunta bestående av ett gäng goa och jätteduktiga tjejer. På syjuntan kan alla sticka, virka eller brodera - eller alltihopa. Jag kunde varken sticka, virka eller brodera innan jag gick med men jag släpade med min symaskin och fixade med gardiner och annat. Efter ett par veckor bestämde jag mig för att inte vara den enda som "bara" sydde och valde stickning som min nya syjuntasysselsättning. Jag fick hjälp att lägga upp maskor och pedagogisk instruktion om hur man stickar på enkelt vis. Jag köpte två snygga akrylgarner och gav mig i kast med vad som skulle bli en randig halsduk till lille V. Efter ett par decimeter halsduk så tröttnade jag och började sy igen.

Hela vintern och våren låg den stackars halsduken i pysselskåpet och pockade på uppmärksamhet...fram tills igår. Jag plockade helt enkelt fram den, stickade klart den, och idag googlade jag fram en film på nätet om hur man maskar av. Så nu är den klar att användas av lille V så fort det blir höst.

Den är verkligen ingen skönhet när det kommer till teknik men färgerna är fantastiska och jag har stickat den själv - med kärlek till min lille son.

1 kommentar:

Magnus sa...

Den är väldigt mjuk och mysig även. Har prövat den :-)