lördag 16 oktober 2010

Lördagspyssel

Ikväll ska det pysslas. Jag gillar bokstäver i inredningen mer och mer, det är ett väldigt estetiskt sätt att göra hemmet personligt och lite uttrycksfullt.











Dessa bokstäver i trä är från Panduro och jag har använt likadana bokstäver till att skriva WC på toalettdörren. Både barnens sovrumsdörr och toalettdörren sitter i hallen så när jag bestämde mig för att skriva barnens namn på dörren så föll tanken direkt på dessa bokstäver. Ordet OCH ska vara svart men jag har inte riktigt bestämt mig för vilka färger som barnens namn ska ha. Kanske rosa till lillasyster och grönt till storebror.

När bokstäverna är färdigmålade så fäster jag dem med häftmassa direkt på dörren. Häftmassa är fantastiskt! Nu ska jag sätta igång med mitt lördagspyssel. Ha en härlig helg!

Inga kommentarer: