fredag 29 augusti 2008

En räddad haklapp

Jag köpte en jättefin beige haklapp i en ganska dyr liten barnaffär här i närheten. Haklappen var precis lagom stor och hade frotté på båda sidor och plast i mitten.

Efter många glada måltider fick haklappen en mörk fläck mitt fram som hur jag än försökte med medel, gnugg och tvätt inte fick bort. Jag tyckte det var så synd att kasta en hyffsat ny och väldigt bra haklapp men samtidigt ville jag inte att Vilhelm skulle behöva ha fläckiga saker. Så...med hjälp av filt i två olika nyanser av grönt, tre hjärtmallar och en symaskin med tät zickzack så blev haklappen som ny.

Jag är som ni kanske ser på sömmarna en hobbysömmerska men när man inte har något att förlora så kan man ju lika bra prova, även om det är lite pilligt. Resultatet blev jag jättenöjd med.

4 kommentarer:

Mamma Anka sa...

Den blev jättefin!
Du är duktig du!
På det här sättet kan man spara in många fina slantar, som kan läggas på lite fin vit/shabby inredning istället :)

Anonym sa...

Ja, otrolig skillnad. Fläckarna var mörka och fula på det ljus tyget. Nu är hakklappen snyggare än ny!

Skatan sa...

Bra jobbat! Jag tänker återvinning och miljö :)

Kul att hitta hit förresten.

Godkväll,

Anna

kaos i ett vitt hus sa...

hej!
tack för din kommentar hos mig! kul att hitta en ny blogg för mig! haklappen blev jättefin och får du fler fläckar så kan du ju bara fylla på med hjärtan.. ;-)
kram, ninna.
ps: min myrten har hittills klarat en vecka men får ta en dag i taget ;-)