lördag 16 augusti 2008

Röda linser och röda hjärtan

Nu i sommar har jag lagat en del egen barnmat, mest för att de färdiga burkarna inte är så varierade när kommer till vegetariska och fisk/skaldjursalternativ. Vår son får nämligen bara kött av sin pappa, jag äter inte kött och ger därför sån mat som jag hade valt till mig själv. Nåväl, en av de hemmalagade måltiderna som vår lille fått till lunch är makaroner med röda linser och grönsaker. Han tycker väldigt mycket om min mat. Fast han tycker föresten om nästan allt...hahaha.

Maten fryser vi in i barnmatsburkar av glas. Tycker att det är ett väldigt bra sätt att veta att portionerna blir lagom stora. Pysseltokig som jag är kände jag dock mig tvungen att ge locken till barnmatsburkarna en makeover. Jag har gjort flera olika sorter, just det här locket fick en omgång röd lackfärg (för att texten inte skulle lysa genom), en omgång silverfärg, ett rödmålat hjärta från en schablon och slutligen ett lager vit servett som fästs med decoupagelack. Ser mycket mer hemmalagat ut såhär tycker jag.

Inga kommentarer: