torsdag 10 juli 2008

Gröna kuddar





























Jag har varit sjuk sedan i tisdags så bloggen har fått vila precis som jag har. Är inte riktigt pysselredo ännu (påbörjade dock ett litet projekt i måndags som snart ska göras klart och läggas upp) så jag tänkte visa några kuddfodral som jag sytt till dagbädden i lillens rum. Jag var fortfarande gravid när jag gjorde de tre första och hade massor med idéer och lust att göra om och fixa till. Den fjärde, som är den med vita prickar, blev nog klar i mars nångång. Det var inte helt lätt att fundera ut den fjärde varianten av vit dekoration. Köpte sex stycken vita innerkuddar i måtten 50*50 cm så detta projektet är inte helt klart. Kanske dyker de sista två upp på bild nån dag när de blivit klara. Ska först försöka få nån idé på variant fem och sex.

Tyget är gamla Ikeagardiner från min första lägenhet, det är ett ganska kraftigt och tåligt bomullstyg. De olika vita detaljerna är textilfärg på tub, sidenband, spetstyg och rosetter. De övriga kuddarna i dagbädden samt fleesepläden är köpta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kuddarna är jättefina och det ska bli spännande att se vad det var för projekt du påbörjade i måndags! :-)
Ang de två sista kuddarna så kan det vara mysigt att ha någon som bara ligger och väntar på inspiration, redo att bli klara, det kommer när det kommer!

Anonym sa...

Kuddarna är sköna att ligga på också :-)