måndag 7 juli 2008

Sommarblomsterblandningen blommar

Idag var vi ute hela dagen och gick på stan. Var bland annat och åt god lunch (laxspett med potatisgratäng) på en restaurang som har en stor och mysig innergård. Kom inte hem förren runt 18-tiden och bland det första jag gjorde var att gå ut på balkongen för att vattna mina växter som fått så mycket sol och värme idag. Och vilken syn möttes jag av: blommor!

Jag är ingen blomexpert men ser det inte ut som tre olika färger på blåklint? Ska bli roligt att se resten av de gröna stänglarna blomma. Längst ut till höger i blomsterlådan (på översta bilden kan ni nog se) syns små vita blommor men de är inte helt utslagna än. Jag fortsätter med:

vatten

vatten

VATTEN

och håller tummarna för att sommaren inte är för varm (och att mina fingrar håller sig hyffsat gröna).

De där fröerna jag fick av min älskade sambo är en blomgåva som bara ger och ger och ger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Att ge fröer i present har aldrig sett så lockande ut. Tänk att blommorna kom fram så snabbt!