onsdag 16 juli 2008

Nytt i fönsterkarmen

Jag tycker att det är så roligt med före- och efterbilder. Man kan tydligt se hur resultatet blev i jämförelse med hur det såg ut innan. Fönstret som har fått ett upplyft är vardagsrumsfönstret i vår lägenhet. Det är vårt enda fönster som inte är i söderläge och även det enda som ligger ut mot gatan och inte innergården som resten av lägenheten vätter mot.




























Så här såg det alltså ut före, från
vänster och från höger .


Efter en söndagsutflykt till Skåneplantor i Staffanstorp kom jag hem med både nya krukor och nya växter. Krukorna är från Cult Design - två Gracilis i olika storlekar och en "randig" ur 12-serien. De nya växterna är från vänster: Plättar i luften, Myrten och Pilea. De bruna glasburkarna som fick stå kvar är köpta på den underbara loppisen på Bella Center i danska Örestad. Ljusstakarna i trä som rymmer fem värmeljus vardera fick också stå kvar, jag vill minnas att jag köpt dem på Village en gång i tiden men är inte säker.

Vasen längst till vänster i nya fönsterkarmen fick vi i förlovningspresent av min mamma och pappa och jag tycker att den passar jättebra ihop med Cultkrukorna.





























Så här blev resultatet. Mycket ljusare, snyggare och mer enhetligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stilrent och luftigt resultat jämnfört med de gamla växterna/krukorna! Plus att alla växer nu är levande, innan hade vi ju en av plast.